Goeiemorgen nieuwe dag

Goeiemorgen nieuwe dag

Goeiemorgen nieuwe dag

Ik ben niet altijd blij, maar begroet je wel met een lach.

ik doe de gordijnen open en zie het licht

de zonnestralen verwelkom ik op mijn gezicht.

ik probeer er het beste van te maken

en me door de vrolijke dingen te laten raken.

dit gaat niet altijd vanzelf

de dagen wisselen

en zo ook hoe ik me voel

het is in mijn hoofd vaak een heel gewoel.

van ervaringen en gedachten

waar ik niet altijd op zit te wachten.

 

Goeiemorgen nieuwe dag

ik kies vandaag voor de mooie dingen.

ik heb niet altijd invloed op hoe ik me voel

maar wat ik wel kan bepalen, is mijn doel.

het zonnetje schijnt

we gaan lekker naar buiten.

ik en mijn hond

die danst en springt altijd vrolijk in het rond.

dat maakt me blij

al is het maar voor even

toch weer een mooi moment wat mij is gegeven.

deze koester ik

en als ik al die mooie momenten bij elkaar optel

dan krijg ik soms een beetje kippenvel.

blijdschap is voor sommige mensen een normale zaak

voor mij is het een geschenk

want in lastige tijden is blijdschap er niet zo vaak.

 

Goeiemorgen nieuwe dag

vandaag maken we er een mooie dag van

omdat ik ervoor kies en het kan.

we nemen het er van

we maken lol en gaan genieten

van alles wat deze dag

ons vandaag brengen mag!

 

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Michaëla (dinsdag, 21 maart 2017 04:52)

    ❤️ Heel mooi!

  • #2

    Jet (dinsdag, 21 maart 2017 04:59)

    Prachtig beschreven !Herken t zo goed ...extra ons best doen om blij te zijn. De warboel die soms in ons hoofd de overhand neemt ...maar we laten dit zo min mogelijk toe omdat de diepte niets brengt. Het zijn de kleine dingen...simpel een wandeling die een dag bijzonder maken. Voor ons nooit vanzelfsprekend. Binnenkort maar eens weer een bakkie doen xxx Jet

  • #3

    Joke (dinsdag, 21 maart 2017 06:35)

    Goedemorgen Anna.
    Mooie lente wordt dit.

  • #4

    Lucienne (woensdag, 22 maart 2017 13:48)

    Mooi, kippenvel van...