Wanneer je overal baby's ziet

Wanneer je overal baby's ziet

Sinds we bezig zijn met onze gezinsuitbreiding zie ik natuurlijk veel zwangere vrouwen en baby’s. Véél baby’s.
Dit zal er wel bij horen denk ik omdat ik er nu extra op let.
Ik zie ze overal ; in mijn omgeving, op straat, op facebook en instagram. Bolle buiken, prachtige babyfoto’s, schattige kinderkleertjes, speelgoed en nog veel meer. Maar waar ik voornamelijk op let zijn de uitdrukkingen van aanstaande moeders en van hen die achter de kinderwagen lopen.
En dan heb ik het over die trotse blik.

Hoe heerlijk is het om een zwangere vrouw met een tevreden lach op haar gezicht te zien mèt bolle buik. Ik hou er van!
Ik glimlach dan altijd even naar hen, soms voelt het dan alsof ze me begrijpen en wij vrouwen onderling weten dat het magisch is om zo’n wondertje te mogen dragen.

Of ik het vervelend vind om te zien dat andere vrouwen wel zwanger zijn? Nee helemaal niet, ik vind het mooi om te zien, en nee het steekt niet. Dat heeft het wel even gedaan hoor, heel even. Helemaal in het begin toen wij net hoorden dat de natuurlijke weg waarschijnlijk geen optie voor ons is.
Toen leek het allemaal even heel oneerlijk. Alsof anderen zomaar zwanger worden en enorm over de zwangerschap klagen of het heel normaal vinden. Daar heb ik wel even moeite mee gehad. Nu heb ik het een plekje kunnen geven en zitten die jaloerse gevoelens me gelukkig niet meer in de weg. Ik kan er oprecht van genieten als mensen om me heen bevallen of zwanger zijn. Ik verkneuter me dan op het moment dat ik hun kleintje vast kan houden en me weer bewust word wat een geschenk het is. Dat ik heel even mee kan en mag genieten van dat kleine wondertje.

 

Iemand schreef mij eens: ‘de tijd kiest jou’. Ik vind dit een prachtige uitspraak en kan me daar helemaal in vinden. Misschien is het nu mijn tijd nog niet en dat accepteer ik.
Ik vind het voor nu wel lekker eigenlijk, alle tijd voor mezelf en voor ons nieuwe huis.

Mijn man en ik kunnen doen waar we zin in hebben en hoeven nog geen auto vol te laden met alles wat je meesleept voor je kindje;) Alhoewel ik dat met alle liefde zou doen.

Ik vind het eigenlijk ook wel heel spannend wanneer het wèl zover is voor ons. Wanneer het onze tijd is en hoe lang dat nog gaat duren.
Tot die tijd geniet ik van wat ik heb èn van alle zwangere dames, baby’s en moeders in mijn omgeving!

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Sandra (donderdag, 19 januari 2017 09:23)

    Ik herken je verhaal helemaal! Je gunt het iedereen maar natuurlijk is er dat stukje 'jaloezie'. Wij gaan over een maand ongeveer het IUI traject in. Ik hoop voor jullie dat de wens spoedih mag uit komen

  • #2

    Jacolien (donderdag, 19 januari 2017 09:40)

    Lieve Anna,
    Wat heb jij het weer mooi geschreven. Je doet het super en ik hoop dat het jullie snel gegund is. Ik vind het super knap hoe je er mee omgaat je bent een topper meis

  • #3

    Jet (donderdag, 19 januari 2017 15:59)

    Mooi geschreven Anna ! Respect voor jou . Nu eerst lekker genieten met manlief van jullie huis en lieve hond....en de tijd komt wanneer de wijzers voor jullie een nieuwe richting wijzen. Gun het jullie enorm! X Jet

  • #4

    Anna (donderdag, 02 februari 2017 07:19)

    Sandra,
    Veel succes de komende weken met de start van je IUI traject. Ik hoop voor jullie dat de behandeling snel slaagt.