Masker af

Masker af

Een paar jaar geleden durfde ik het…
ik kon het niet meer…
Het kostte me te veel energie en ik bleef in hetzelfde cirkeltje rond draaien…
ik kwam niet verder…
Toen besloot ik het…
ik zette mijn masker af….

 

 

Mijn veilige masker…….
het stukje tussen mij en anderen…
Mijn bescherming….
mijn muurtje of ik kan wel zeggen muur, want dat was het inmiddels geworden...
Heel voorzichtig pelde ik het schilletje voor schilletje af…
tot ik bij de kern kwam…
En durfde te zien hoe mooi en puur die was…
van daaruit ben ik weer rustig een gezond laagje gaan opbouwen…
Een dun laagje….
n
èt genoeg….

 

 

 

Stoer
Het moment dat ik besloot mijn masker af te zetten heeft me heel veel opgeleverd. Ik heb geleerd van hard en stoer, naar zacht en kwetsbaar te gaan. Ik hoefde niet meer te doen alsof alles goed ging en durfde eindelijk mezelf te laten zien. Ik durfde nu te zeggen dat het ook wel eens niet goed ging.
Dit was heel spannend en gaf me tegelijkertijd een bevrijdend gevoel en ruimte voor mezelf om er achter te komen hoe ik me nou ècht voelde.
Ruimte om stil te staan bij deze waarnemingen en gedachten.

 

Wat heeft me dat veel moois opgeleverd. Waar ik eerder verhardde uit onzekerheid, kan ik nu voelen en benoemen wat er in me omgaat. Het is zoveel makkelijker geworden nu ik mijn zachte kanten kan laten zien. Ik voel me er een beter mens bij en krijg zóveel moois terug van anderen.

 

 

Zacht zijn

Je zult merken dat wanneer je je zacht opstelt, de ander ook sneller geneigd is dit te doen.
Door open te durven zijn, krijg ik soms de meest ontroerende verhalen en belevingen te horen.
Soms herkenbare situaties.

Ik gun het anderen ook om bij zichzelf te kunnen blijven en niet naar de ander te kijken of te wijzen. Door bij jezelf te blijven kun je je eigen kracht véél beter vast houden en sterker worden.

Wees niet bang over wat een ander van je denkt, het belangrijkste is hoe jij over jezelf denkt.

 

Wist je dat?

Wist je trouwens dat als je voor een ander invult hoe diegene over je denkt, dat vaak een projectie van je eigen gedachten over jezelf is?.....

 

 

Durf jij?:

Durf jij jezelf te laten zien?
Ga jij het wel eens aan om je kwetsbaar op te stellen?
En kun je dit wanneer je alleen bent of ook bij anderen?

Dit zijn misschien interessante vragen om eens bij stil te staan en ècht naar jezelf te kijken. 
Want jezelf zijn is waar het uiteindelijk om gaat en het is zó fijn!! 

 

Mocht je vragen hierover hebben, mail me dan gerust!

 

 

 

Laten we proosten op onszelf!

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0